Projecte Interdisciplinari Circulant: El circ en moviment
El projecte que aquí presentem es titula “Circulant: el circ en moviment” i va destinat a l’alumnat de 3rt d’ESO. Es tracta d’un projecte interdisciplinari que es desenvoluparà en el segon i tercer trimestre en el marc de diferents assignatures. El desenvolupament de les diferents unitats didàctiques (en el nostre cas quatre unitats) van dirigides, per una banda, a l'elaboració d’activitats autònomes dintre de les mateixes assignatures que tenen com a eix transversal el circ i, per l’altre, en l'elaboració d’una de manera conjunta (de les quatre àrees participants en el projecte) en l'elaboració d’una activitat final que consistirà en un espectacle de circ.
El circ és un espectacle artístic que requereix uns hàbits de treball autònoms
i desenvolupa processos d’expressió, comunicació i creació d’una manera lúdica
i molt motivadora. Podem dir que proporciona grans beneficis físics, mentals i
emocionals així com ofereix un context inclusiu en el sentit que accepta i té
en compte totes les diferències i, parteix de les preferències i habilitats
pròpies de cada persona.
Des de que som petits aprenem mitjançant el joc i a mesura que ens fem grans
aquest joc es torna més elaborat, reflexiu i amb més control emocional, en
detriment de l’espontaneïtat. El joc és una de les primeres activitats
estructurades que regula i construeix els significats i el sentit de la
conducta dels nens a partir de l’activitat lúdica. El fet que l’activitat
estructurada es construeixi en la interactivitat (és a dir amb
l’altre) i presenti elements reguladors (com ara normes,
hàbits, processos comunicatius per torns, construcció de la realitat a partir
de l’activitat conjunta) fa que el joc sigui un dels primers instruments
conformadors de la personalitat del nen; és a dir, a partir de la regulació
social mitjançant el joc el nen va regulant-se a si mateix (Vygotsky,
1936/1995) i li va donant un sentit personal i constructiu a l’activitat que va
desenvolupant. Així doncs, l’ús del joc com a estratègia socioeducativa no tan
sols a la infància, sinó també a la adolescència pot ser una bona eina per generar
continuïtats entre les experiències prèvies (coneixements previs) i els actuals
a banda de generar sinergies positives i motivadores en els adolescents. El
circ, al nostre parer, compleix aquest requisit.
Les diferents tècniques i habilitats que es desenvolupen al món del circ
permeten treballar elements competencials com ara l’expressió, la
innovació i la creativitat a banda de ser un àmbit temàtic que
requereix per a portar-ho a terme un alt nivell de concentració, atenció,
esforç i hàbits de treball; qualitats, aquestes, determinants en el
desenvolupament de les diferents activitats escolars.
>> Enllaç: http://circenmoviment.weebly.com/
Grup 5
Components de l'equip: Marga Ferrer, Josep
Ros, Rosa Mª Garcia i David Subero
Esperem que us agradi!!