tag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post7658034375583615827..comments2015-05-17T22:42:59.170+02:00Comments on Assessorament curricular: MESCLA'TSabina Redondohttp://www.blogger.com/profile/06378865203512152142noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-27890698302101242402011-06-10T09:29:46.485+02:002011-06-10T09:29:46.485+02:00Enhorabona Grup 8!
Des del Grup 11creiem que és u...Enhorabona Grup 8!<br /><br />Des del Grup 11creiem que és un tema molt adient tenint en compte la realitat actual de la societat i més concretament al context del centre on poseu en marxa el projecte. <br /><br />Considerem que és molt important l'acompanyament que fa el docent en les diferents tasques que porten a terme els alumnes. En definitiva, pensem que en aquest projecte el docent té un paper primordial en tant que facilitarà als alumnes pautes i eines de autocontrol, empatia i assertivitat. <br /><br /><br />També creiem que en l’apartat d'autoavaluació, heu diferenciat de manera molt acurada, els objectius i les variables a considerar i aquest fet us ajudarà a tenir un bon feedback de la consecució dels resultats pretesos.<br /><br />Grup 11equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-72880226093737497952011-06-09T23:53:13.575+02:002011-06-09T23:53:13.575+02:00Grup 10: Miquel Baeza, Sara Oriol, Marta Ruiz, Jor...Grup 10: Miquel Baeza, Sara Oriol, Marta Ruiz, Jorgina Sanjuan, Elisenda Turro.<br /><br />Companys i companyes, sobre tot felicitats per la feina feta!<br />Trobem molt positiu que aquest projecte hagi sortit d’una verdadera necessitat detectada en el centre què pel seu context té el risc de falta de cohesió social, evitant la formació de prejudicis i futurs conflictes. Per exemple, la unitat de la visi ta a l’aula d’acollida ens sembla una molt bona idea per a què els alumnes experimentin in situ el procés de canvi i acollida en un nou país. A vegades la prevenció és tan o més important que el tractament del problema, a més aquest projecte és una mostra més de la importància de constatar que no només ensenyem continguts acadèmics, sinó que també en els nostres centres es treballa la maduració personal i social.<br />També creiem que la transversalitat està molt bé treballada en el projecte, ja que no es queda en una idea de “simple connexió” entre continguts de diferents assignatures, sinó que les activitats es desenvolupen directament en el transcurs anual de les diferents assignatures essent part de la seva pròpia programació.<br />Un dels punts forts del vostre treball pensem que seria l’aclariment i establiment des d’un principi de “les regles del joc” o normes del treball cooperatiu i dels grups del projecte, creiem que dona molta unitat i coherència a tot el projecte i les unitats tot i que aquestes es treballin des d’altres assignatures, un altre punt fort què heu deixat clar seria la cura en la distribució dels grups ja que pensem que és un dels punts més importants a l’hora d’establir grups de treball cooperatiu per a què els alumnes es reparteixin de forma heterogènia.<br />També hem trobat molt positiva la continua autoavaluació dels alumnes de manera que aquests puguin ser protagonistes del seu propi aprenentatge. <br />Per nombrar algú punt feble potser trobem la duració d’un quatrimestre una mica curta fent així més difícil encaixar el projecte dintre de la programació anual.equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-22371521875516625832011-06-09T22:34:44.591+02:002011-06-09T22:34:44.591+02:00El Grup 5 us felicitem per la feina feta, tant pel...El Grup 5 us felicitem per la feina feta, tant pel que fa al projecte<br />interdisciplinari com per la presentació<br />web que heu fet.<br />L’estructura<br />Com en altres treballs, volem diferenciar l’estructura del treball i<br />l’estructura de la presentació a la web.<br />L’estructura del treball és coherent i la lectura és molt amena i<br />fàcil de realitzar.<br />Destaquem molt positivament que s’ha plantejat sense separar per<br />matèries el que comporta una major unitat interdisciplinar.<br />L’estructura de la web és correcta, per arrodonir es podria millorar<br />la paginació i la manera de desplaçar-se d’un lloc a l’altre. Tot i<br />que creiem que el problema és del sistema Scribd.<br />Contextualització del centre<br />La contextualització està molt bé, potser es podria afegir alguna dada<br />respecte al claustre.<br />Justificació<br />Trobem la justificació molt coherent amb la contextualització del<br />centre. Molt bona la justificació de l’Institut Central de Salut<br />Mental a Manheim.<br />Els objectius<br />Els hem trobat ben definits relacionats amb continguts, i competències.<br />El contingut<br />El contingut escollit ens sembla molt interessant i en coherència amb<br />els objectius plantejats al projecte i els objectius del departament<br />d’educació expressats al document per la organització i el<br />funcionament dels centres d’educació secundària obligatòria 2010 2011:<br />augment de la cohesió social i l’augment del rendiment acadèmic,. A<br />banda considerem que tan el contingut com la manera de desenvolupar-lo<br />contribueix a la construcció d’una escola inclusiva.<br />Trobem que és un projecte que enfoca d’una manera molt engrescadora<br />l’apropament a la riquesa de les altres cultures. Que desperta<br />l’interés pel descobriment i que treballa temes d’actualitat com la<br />catàstrofe del Japó.<br />Competències<br />Ens ha agradat molt la vinculació de les competències bàsiques a les<br />matèries a treballar.<br />Metodologia<br />Trobem que la forma en que heu plantejat les consideracions i<br />orientacions metodològiques és molt bona, molt complerta i ben<br />tractada. És un dels vostres punts forts. Es percep un bon treball en<br />equip i una bona coordinació dels aspectes interdisciplinars del<br />treball en equip.<br />Avaluació<br />Trobem que estan molt ben relacionats els criteris d’avaluació amb els<br />objectius i les competències bàsiques.<br />Ens ha agradat molt el fet de tenir en compte per l’avaluació del<br />projecte el grau de satisfacció de professorat, PAS i famílies com a<br />part integrant de la comunitat educativa.<br />Annexes<br />Bona presentació i força complerts.<br /><br />Bon final de Màster!equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-78478170138433587342011-06-09T21:15:44.815+02:002011-06-09T21:15:44.815+02:00Hola grup 8!
Molt interessant l’enfocament ver el...Hola grup 8!<br /><br />Molt interessant l’enfocament ver els perjudicis<br />Trobem que es tracta d’un projecte molt complert, des d’on es treballa entrellaçant les llengües, les matemàtiques, les ciències socials, ciències naturals, educació física, la música, i les noves tecnologies per tal de conèixer la realitat en la que viu l’alumnat i trencant amb les idees preconcebudes i incidir en el respecte i la tolerància vers les diferències.<br />Pensem que amb aquesta proposta es poden assolir els objectius inicials perfectament, ens agrada l’enfocament que tenen les diferents UUDD en forma de joc, molt amenes per l’alumnat i molt motivadores.<br />El fet d’emprar la metodologia del treball cooperatiu pensem que és la millor opció per complir amb l’assoliment de les competències que heu decidit treballar de forma transversal. Ens preguntem quins són els criteris que s’emprarien a l’hora d’establir els grups per part del/la tutora.<br />Els annexos que s’aporten són molt clars i faciliten molt la feina del professorat per a poder portar a terme totes les activitats i trobem molt positiu el fet d’incloure autoavaluacions per l’alumnat com a forma d’autoregulació del propi aprenentatge.<br />Ens ha agradat moltíssim el vostre projecte, tant la temàtica com la seqüenciació de les sessions i l’enfocament general i ens agradaria poder-lo portar a terme en un futur.<br />Enhorabona grup 8!<br /><br />Grup1: Esther Aguilera, Esther Valencia, Lucia Osma, Natalia Gonzàlez, Cristian Jordàequipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-21681358042531808982011-06-09T18:30:39.257+02:002011-06-09T18:30:39.257+02:00L’enhorabona pel projecte!
Aspectes que ens han ag...L’enhorabona pel projecte!<br />Aspectes que ens han agradat:<br />- Opinem que la temàtica està molt ben desenvolupada a través de les diferents unitats didàctiques.<br />- A més, el nivell de dificultat de les diferents activitats i continguts sembla adequar-se als grups de primer d'ESO. Les dinàmiques d'aula no són gaire farragoses, ni es desenvolupen projectes massa complexos en el seu plantejament, de manera que és més fàcil arribar a tot l'alumnat.<br />- La planificació setmanal del projecte i la coherència entre l'ordre de desenvolupament de les diferents UUDD.<br />- També ens ha agradat el disseny del plantejament del projecte i dels annexos, són molt atractius, així com el logotip.<br />-Heu realitzat unes rúbriques d'avaluació molt acurades.<br />-Incloure els qüestionaris a les famílies és una nota de qualitat.<br /><br />Propostes de millora:<br />-Potser podríeu allargar un parell de sessions més cada UD.<br /><br />Felicitats!<br /><br />Grup 7: Núria Barrufet, Montse Mazón, Neus Pastells, Sílvia Pous, Judit PonsSilviahttps://www.blogger.com/profile/03620954693010291652noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-17194899717924042492011-06-09T18:28:39.071+02:002011-06-09T18:28:39.071+02:00Us felicitem pel projecte i com tracteu en ell els...Us felicitem pel projecte i com tracteu en ell els prejudicis i els estereotips que impregnen la nostra societat. Ho feu amb unes UD d’un contingut atractiu i de molta actualitat. Programacions obertes a la reflexió i al diàleg.<br />Demostreu un bon coneixement de les tècniques del treball cooperatiu i de l’aprenentatge de caire competencial.<br />Les activitats conviden als alumnes a la interacció i la cooperació.<br />Hem trobat molt interessant tot el projecte i els annexos, però si hem de destacar alguna cosa és ús del portafoli com a eina i l’ús d’una guia per l’alumnat per a presentar el projecte".<br />Felicitats al grup heu fet molt bona feina.<br />Grup 6equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-3022926236528204632011-06-09T15:03:47.370+02:002011-06-09T15:03:47.370+02:00Grup 3: Teresa Alsina, Carmen Maria Esquinas, Arán...Grup 3: Teresa Alsina, Carmen Maria Esquinas, Aránzazu Gómez, Jaume Macià, Mònica M. Vidal<br /><br />Enhorabona grup 8! És un projecte molt adient al context del centre, realment heu posat fil a l'agulla en una qüestió altament preocupant com és la discriminació racial i ètnica, i la creació de guetos. Per aquest motiu, és important començar des de 1erESO, tal i com plantegeu, i treballant de forma cooperativa.<br /><br />Pensem que és essencial l'autoavaluació de cada grup, i és important que es mantinguin els mateixos grups al llarg del projecte per fomentar la cohesió de grup, objectiu clar del vostre projecte.<br /><br />Considerem important que el docent faci l'acompanyament als alumnes en les diferents tasques. Donada la situació de conflictivitat al centre, és important la supervisió i el control del docent, que haurà de donar pautes i eines a l'alumnat per a què aquest sigui cada vegada més tolerant i comprensiu amb els altres. No obstant, seria convenient que el docent, poc a poc, anés cedint el control als alumnes, afavorint i promovent l'autocontrol.<br /><br />Hem trobat a faltar algunes activitats d'avaluació per part del professorat, que podrieu elaborar amb pautes de comportament, comunicació, autocontrol de les emocions i de les actuacions, interacció i habilitats socials. Tanmateix, referiu algunes graelles i rúbriques en algunes ud que no les hem trobat, i seria interessant poder-les tenir per completar el projecte.<br /><br />No ens ha quedat molt clar lo de l'establiment de rols (secretari o redactor, orientador i animador i promotor de la reflexió), amb quina finalitat ho heu plantejat i en quines unitats es veu reflexat?<br /><br />Pensem que el centre d'interés que heu triat és una molt bona idea i que s'ajusta enormement a les necessitats del centre, i potser caldria haver elaborat unes activitats més pràctiques i no tan repetitives, com la cerca de definicions. Pel tipus d'alumnat i amb aquesta conflictivitat, un treball repetitiu els pot avorrir i fer perdre l'interés. Donat que el vostre projecte és molt curt valdria la pena crear activitats molt més pràctiques i variades. De fet, la ud de tecnologia és molt engrescadora, els alumnes segur que s'ho passaran molt bé i aprendran moltes coses.<br /><br />Heu tingut molt bona idea d'anar enllaçant les activitats amb cançons que tenen una lletra relacionada amb la temàtica, és una bona eina per treballar des de diferents matèries. Una alternativa podria ser agafar només la música d'una cançó i que elaboressin ells mateixos la lletra, amb unes consignes, per exemple no introduir elements racistes ni antisemites, ni burles, etc.<br /><br />Una proposta final, és que l'autoavaluació, on heu diferenciat molt bé els moments i els objectius, la fessiu tipus graella. D'aquesta manera podrieu registrar més acuradament les variables que heu considerat (nombre de conflictes, etc).<br /><br />Bona feina!equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-77530932764496876582011-06-09T14:16:26.941+02:002011-06-09T14:16:26.941+02:00Grup 9. Gemma Cantoni Ayguaviva, Cristina Jiménez ...Grup 9. Gemma Cantoni Ayguaviva, Cristina Jiménez Ramos, Georgina Mañe Arias, Eulàlia Bautista Solans<br /><br />Hola grup 8,<br /><br />la nostra més sincera enhorabona pel projecte que heu plantejat. Ens ha agradat molt l'acurada descripció de l'entorn per justificar la temàtica al voltant de la qual s'estructura el projecte. Els objectius estan molt ben definits, molt clars i concrets, de manera que després ens serveixen per pautar de manera molt clara els criteris d'avaluació.<br />Dir-vos que l'estructura que heu plantejat d'uudd per nosaltres és molt clara i entenedora. A més a més, la gran qualitat dels recursos que hi adjunteu les clarifica i ajuda a operativitzar.<br />Per últim, també ens ha agradat molt l'aire poc formal que heu donat al projecte amb la inclusió d'un apartat: "les regles del joc". És fonamental deixar clar com es jugarà i ho he fet de manera directa però no autoritaria ni censuradora. Bravo també per l'assignació de rols que proposeu dins del grup.<br /><br />En definitiva, ens ha agradat molt, felicitats!equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3690482400520248691.post-53095382064035423752011-06-09T11:04:14.403+02:002011-06-09T11:04:14.403+02:00MESCLA’T
Grup 2: Anna Currius, Cristina Martin, M...MESCLA’T <br />Grup 2: Anna Currius, Cristina Martin, Marc Pey, Sílvia Santos.<br /><br />Abans de res, moltes felicitats per el treball realitzat!!<br /> <br />La temàtica resulta molt interessant, sobretot degut a la contextualització i justificació que heu fet de l’entorn del centre. Creiem que resulta important tenir en compte els prejudicis i treballar sobre aquests ja que fàcilment es mesclen amb les realitats.<br /> <br />La forma d'exposar els objectius, les competències (molt bé la taula!) la metodologia i els continguts ens ha resultat molt clara i concisa, fet que ha provocat una major comprensió de les finalitats i el procediment per a dur-les a terme. <br /> <br />També resulta destacable el gran desenvolupament i concreció que heu dut a terme amb la metodologia, ja que queda molt especificat el procediment acompanyat per una bona justificació. També és important tenir en compte les condicions per a desenvolupar metodologia cooperativa al llarg de tot el projecte i vosaltres ho heu tingut en compte. <br /> <br />En algunes unitats hem tingut problemes per a veure alguns apartats, per exemple en la primera unitat: “Com goses?” Ens resulta difícil veure els continguts. <br /><br />Tot i aquestes dificultats hem pogut veure un gran dinamisme en les activitats (exposicions, problemes, power point, cançons, etc), fet que porta a una motivació per part de l’alumnat i per tant una bona manera de fomentar el procediment d’ensenyament – aprenentatge. <br /> <br />Així doncs, sols ens queda dir-vos… Bona feina!equipstreballhttps://www.blogger.com/profile/02487358162945263453noreply@blogger.com