El nostre projecte "NO AL BULLYING" té com a finalitat crear consciència en l'alumnat, a partir d'educar-los en valors i transmetre'ls estratègies i pautes amb les quals aprenguin a ser capaços d'afrontar situacions d'aquest tipus, i buscar possibles solucions per resoldre'les.
-->
Hem escollit aquest tema perquè és un tema que per desgràcia, és present a la nostra societat (i més del que ens pensem). Avui en dia, vivim en un món on es cometen grans injustícies i experiències que
poden tenir resultats dràstics. Per això, cal un aprenentatge que ens apropi a
ser actius i ser crítics davant d'aquestes situacions, amb l'objectiu de
reaccionar quan les visquem i no les consentim.
El
projecte "NO AL BULLYING", fomenta l'ús de totes les
competències bàsiques però fonamentalment una com a principal: la
competència d'autonomia i iniciativa personal. Aquesta competència
suposa poder transformar les idees en accions i posar en pràctica l'auto-aprenentatge, és a dir, proposar-se objectius i planificar i portar a terme projectes individuals o col·lectius.
Requereix, doncs, poder elaborar iniciatives innovadores per cercar alternatives i més tard
aplicar-les. En resum, la competència d'autonomia i iniciativa personal implica
el fet de ser capaç d'imaginar, emprendre, desenvolupar, i avaluar accions amb
creativitat, confiança i sentit crític.
Es
dissenya el projecte per al primer curs del segon cicle de secundària (3r ESO) i té una
duració aproximada d'un trimestre. El treball interdisciplinari consta de
les següents àrees: Ciències socials, llengua catalana, llengua castellana, alternativa a la religió, tecnologia, educació
visual i plàstica, educació per a la ciutadania i matemàtiques.
La nostra pàgina web podeu trobarla aquí.
Grup 5: Cristina Martin Calvo, Jordi Aymerich, Jota Muntané i Eva Jiménez.
La nostra pàgina web podeu trobarla aquí.
Grup 5: Cristina Martin Calvo, Jordi Aymerich, Jota Muntané i Eva Jiménez.