Aquesta idea sorgeix a partir de la constatació de problemes de convivència que es donen al centre per diversos factors, com l’heterogeneïtat dels alumnes, les dificultats per la integració dels estudiants nouvinguts, els problemes personals i familiars, etc. Aquests motius van posar en evidència la necessitat de potenciar el treball cooperatiu com a eina de cohesió grupal, la necessitat d’aprendre noves habilitats per comunicar-se, i de potenciar el català com a llengua vehicular del centre.
El projecte pretén ser plenament competencial, per això, al llarg del seu desenvolupament es treballaran les vuit competències bàsiques de manera transversal a través de continguts relacionats amb les matèries de llengua catalana, música, visual i plàstica i educació física.
Fem Teatre està pensat per realitzar-lo durant un quatrimestre.
Al llarg de tota l’assignatura l’alumnat participarà de la seva avaluació mitjançant les rúbriques de coavaluació. Considerem que el fet de que l’alumnat sigui partícip en el seu procés d’aprenentatge és un valor afegit del projecte.
Així mateix, aquest és un projecte contextualitzat en l´entorn social i educatiu de l´alumnat, on se´l dotarà d´autonomia per desenvolupar tot el treball, des de la creació del propi vestuari, fins la creació del decorat de l´obra, sota la guia i supervisió del professor titular. Serà igualment important el bloc de continguts adreçats a treballar l´expressió corporal, artística i fins i tot musical. D’aquesta manera es vol potenciar les habilitats més artístiques de cada alumne i posar-les en relació amb la representació final de l’obra.
Considerem que la representació teatral és una eina per la deshinibició, per l’educació emocional, per potenciar el treball en grup, amb un objectiu final clar i compartit, i on es fa necessària la col.laboració de tots per assolir un bon resultat. Per tant trobem que les competències i habilitats desenvolupades en aquesta matèria els servirà per la vida, un dels objectius de l’educació.
El fet d’escollir l’obra d’”El Petit Príncep” no ha estat a l’atzar, ja que els valors que transmet volíem que quedessin recollits en el nostre projecte. A més a més el seu llenguatge és senzill i destinat a ser comprés per persones de qualsevol edat i es considera que el guió és adequat per treballar amb aquest grup d´alumnes.
El nostre projecte és obert i es podria adaptar a diferents obres de teatre en funció de les necessitats de cada centre.
S’aixeca el teló...