diumenge, 10 de maig del 2015

Me'n vaig de viatge!




Organització del viatge de final de curs per l'alumnat de 4t d'ESO


El grup 4 ens plau convidar-vos a entrar a la web del projecte que hem creat.

El projecte anomenat "Me'n vaig de viatge", pretén que els alumnes de 4t d'ESO s'impliquin en l'organització del viatge de final de curs, alhora que treballen les competències bàsiques de l'etapa i es fan més autònoms en el seu aprenentatge. Creiem que d'aquesta manera i treballant un tema tan motivador per ells, ens serà més fàcil que adquireixin certs coneixements que d'altra manera els semblen avorrits i els desmotiven. Esperem que tingueu un temps per mirar-vos-el amb deteniment i que ens feu les aportacions que creieu necessàries, de ben segur ens servirà per millorar aquest i futurs projectes.

Benvinguts: https://sites.google.com/site/menvaigdeviatge/ 


 Moltes gràcies


Grup 4: Naiara Muñoz, Laura Villena, Carla Duran i Dídac Vidal

6 comentaris:

  1. Valoració del grup 1: Laura, Ainhoa, Cristina i Míriam

    Primer de tot, el títol del projecte ens resulta molt engrescador i el tema és motivador i adequat per al curs escollit.
    Al projecte es donen valor tant a les competències bàsiques com a les habilitats de relació interpersonal, un element bàsic com a éssers socials.
    A nivell de temporització el projecte queda clarament situat (dimecres del 2n trimestre). A més, tot i que les tasques estan programades, es deixa veure l’autonomia i cessió de la responsabilitat i el control dels alumnes: han de planificar i prioritzar tasques a desenvolupar.
    Pel que fa a la metodologia emprada aquesta potencia el treball cooperatiu i oferir ajudes ajustades entre alumnes i amb la presència, a vegades, de dos docents a l’aula.
    En relació a les UUDD:


    El document “objectius i competències” que és el primer que han de mirar els alumnes abans de cada UUDD, considerem que podria estar distribuït de manera diferent per facilitar la comprensió dels alumnes. Hem entès que la finalitat d’aquest document és que els alumnes sàpiguen què seran capaços de fer, així doncs, podríem fer-ho més atractiu, en el sentit que trobem que hi ha massa conceptes clau com: objectius/competències, continguts en clau competencial… Ara bé, si el vostre objectiu és compartir els objectius, continguts i criteris d’avaluació, es podria fer servir una graella com la dels exemples del Mòdul 5.
    Els alumnes tenen una guia detallada del que faran cada dia, el document “seqüència didàctica”, de manera que saben molt bé que han de fer cada dia.ok
    No totes les UUDD tenen els links per accedir directament als materials. Us proposem aquesta millora, perquè és més senzill i còmode per qui ho mira.
    Valorem positivament tots els materials propis: ppt, rúbrica d’avaluació per les diferents activitats. De llengua catalana l’Annex 5. no hi és a la WQ, si al document del treball.
    Pel que fa a la UUDD de ciències naturals i educació física considerem que és molt original. A banda que reprèn el que s’ha treballat a les altres UUDD.

    Respecte a l’avaluació, a l’inici de cada UUDD dins la seqüència didàctica no es deixa un espai per presentar com seran avaluats, tot és fa a la unitat 0. Hem valorat que potser estaria bé deixar també un espai a les UUDD, per evitar confusions i recordar els alumnes què es valora.

    També tenim un dubte, a veure si ho hem entès bé: l’avaluació que realitzen els alumnes del propi procés d’aprenentatge es fa a partir de les rúbriques i un debat oral a l’aula?
    Si és així, potser hagués estat oportú que constés d’alguna manera en la temporització, ja que forma part del projecte.

    I per últim, considerem que la WQ és molt complerta. Els passos pel desenvolupament de les diferents unitats són clars i tenen els enllaços accessibles per treballar. Des del nostre punt de vista, valoraríem la reestructuració dels apartats: objectius i competències, continguts prioritzats o per exemple, metodologia, que fos més esquemàtic amb els punts clau, en el sentit que el llenguatge sigui adaptat pels alumnes, i que contingués allò que ells necessiten per desenvolupar el projecte.

    Felicitar-vos per la idea i la feina feta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona tarda companyes!

      En primer lloc moltes gràcies per les aportacions molt interessants. Les hem analitzat i us volíem dir que, com ens han comentat altres grups, hi ha documents i apartats que no són adequats amb l'alumnat ja que ho expliquem de cara a la nostra assignatura i no a la del grup classe. No obstant, podríem haver trobat una fórmula per garantir ambdues facetes del web.


      Ens sembla una bona aportació al respecte de l'avaluació ja que tot plegat serà al llarg d'un trimestre i només comentar-ho a la UD 0 potser no és suficient.

      Sobre la pregunta, correcte! Ho heu entès bé: a partir de les rúbriques i els debats orals. Al respecte de l'aportació d'aquest punt en prenem nota i ho afegim a les millores juntament amb els links i materials que manquen.


      Altre cop, moltes gràcies per les aportacion enriquidores!

      Elimina
  2. Hola a tothom,

    El grup 2 pensem que heu fet un projecte molt motivador per l’alumnat. És un projecte diferent, perquè tracta un idioma diferent de l’Anglès. La idea sobre la qual es fonamenta el projecte és molt bona perquè els engresca en la preparació del seu viatge de final de curs i aprendre coses noves sobre el lloc on aniran és important. La part teòrica introduïda és adequada i específica. És sintètic i ajuda a fer-se una idea general. A més a més, hi ha variabilitat de tasques.

    Us voldríem proposar, enfocar o dirigir totes les UD més al tema d’anar a Itàlia, com amb Matemàtiques/Tecnologia en l’estudi de l’arquitectura i les mesures de les cúpules, que ens sembla molt encertada. Per exemple, suggeriríem, en Ciències Naturals l’estudi de la dieta mediterrània i el sistema digestiu, i a la part d’Educació física, la pràctica dels esports més típics d’Itàlia. D’altra banda, caldria tenir en compte la quantitat d’activitats respecte a la temporització, ja que l’alumnat podria necessitar més temps per assolir els continguts. També, introduir algunes il·lustracions per donar suport al contingut teòric de la web, quedaria molt més visual i atractiu, donant més força al vostre treball.

    Molt bona feina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola companyes,

      Gràcies per les aportacions. Al respecte de les UD vam debatra-ho força i hi van sortir diverses alternatives. Sobre els debats que vam, respecte educació física, ens va semblar no fer l'esport típic d'alà perquè es tracta del futbol que, tot i que és una realitat social, ens va semblar que prou prescència té el futbol en general. Alhora, el fet d'escollir diferents llocs per part seva, si sortia el futbol, era elecció de la classe i no nostra.


      Pel que fa a la proposta de treballar la dieta a castellà ja se'n parlava del menjar, tot i així, és una opció que és motl adequada (encara que fos reiterar amb la temàtica) ja que l'alimentació és una de les facetes culturals més rellevants quan es viatge.

      Moltes gràcies per les aportacions! Ens ha agradat perquè hem recuperat debats que havíem fet!! Amb això volem destacar que, encara que haguem encertat més o menys, hem compartit opinions i hem treballat plegats coincidint amb les decisions que hem pres.

      Elimina
  3. Enhorabona Grup 4!

    En primer lloc, trobem que el tema del projecte és molt adient i atractiu per als i les alumnes de 4t d’ESO, de fet, curiosament, hem triat el mateix tema! El que ens ha cridat l’atenció és veure, precisament, com es pot tractar un mateix tema de maneres molt diferents i des de perspectives diverses.

    El vostre títol ens sembla perfecte, breu, atractiu. Quant a la justificació del projecte, és clara i concisa, permet fer-se una primera idea acurada del que serà.

    La idea de presentar el projecte en format de Webquest el fa molt atractiu pels alumnes, ja que fomenta que se sentin protagonistes del seu apenentatge. Tanmateix, us volem proposar un petit canvi: com que aquest treball, al cap i a la fi, està plantejat per a una assignatura de Màster (Assessorament Curricular), i s’ha de justificar tot amb un llenguatge dirigit a “adults” i “professionals”, mentre que la Webquest aniria dirigida directament als alumnes, què us semblaria plantejar en un document a part la introducció (de cara a l’assignatura), posant un link a la Webquest en si? D’aquesta manera, podrieu redactar una introducció més “lleugera” i amb un llenguatge més entenedor per als alumnes de 4t d’ESO.

    De la mateixa manera, podrieu centralitzar els documents dirigits als “professors” (a la PAC) en el primer document, i “alliberar” la Webquest del contingut més feixuc i teòric, deixant-hi només els documents que heu redactat per als alumnes, que estan molt ben pensats i són entenedors i complerts.

    Quant a la metodologia, ens ha semblat molt original i encertat proposar un curriculum globalitzat els dimecres, amb tot un dia per setmana dedicat a treballar per projectes, eliminant assignatures. A fi de comptes, les matèries no deixen de ser una manera més aviat artificial d’aprendre, i el fet de globalitzar el currículum permet un aprenentatge molt més contextualitzat i significatiu. Els dimecres seran el dia preferit dels alumnes, no hi ha dubte! I el fet que sigui el dia del mig de la setmana permet una glopada d’aire fresc a aquests estudiants; molt bona idea.

    Pel que fa a les UD, estan ben plantejades; les de tecnologia + matemàtiques, i naturals + educació física són molt originals. Ens ha agradat molt la idea de la rúbrica de llengua castellana que es construeix amb els alumnes; és bona idea per fomentar la seva iniciativa, autonomia i implicació. També ens ha agradat el role-playing proposat a Ciències Socials, és una activitat divertida alhora que molt complerta a nivell de competències.

    Hi ha moltes més coses a dir respecte al vostre projecte, però aquests han estat els temes que ens han semblat més destacables!

    En conclusió, us felicitem per una feina ben feta!

    Grup 3

    ResponElimina
  4. Hola companyes!

    Primer de tot moltes gràcies pels comentaris!

    Especialment comentar-vos que ens ha semblat molt bona aprotació i punt de millora del projecte l'observació de la introducció i la separació dels apartats. Moltes vegades des de "dins" del treball i immersos en la tasca, petits detalls com aquests es passen per alt. La visió d'exposar el treball amb vocabulari específic de la nostra especialitat per poder entendre'ns ens ha fet passar per alt que el web, al cap i a la fi, és per l'alumnat.


    Gràcies per les aportacions, obviament també per les positives ;)


    ResponElimina