El nostre projecte es titula “Connectant fronteres sobre dues rodes”, perquè es treballa la connexió amb bicicleta entre Romania i Catalunya, dos dels països d’origen de l’alumnat majoritari del centre on s’ubica el projecte. L’objectiu és millorar la cohesió social entre l’alumnat del centre, ja que hi ha fortes conductes discriminatòries basades en prejudicis i estereotips. La manera de treballar-ho serà a través de la investigació i aprofundiment dels dos països per, en un futur, anar a fer-hi una ruta en bicicleta.
La metodologia didàctica en què es basen totes les unitats didàctiques és la metodologia cooperativa, ja que partíem de la base que treballant d’aquesta manera per una banda resolíem l’atenció a la diversitat i, per altra banda, fomentàvem la millora de les relacions socials (millora de la cohesió del grup).
El públic objectiu del projecte és l’alumnat de 3er d’ESO, ja que tenen molt a prop el viatge de final d’ESO i, la temàtica, vam pensar que els podia resultar més motivadora i propera.
En tractar-se d’un projecte interdisciplinari, les diferents unitats didàctiques estan relacionades quant a temàtica i, en la majoria d’elles, el que s’hi treballa es necessita per poder desenvolupar alguna part d’alguna altra assignatura. Aquesta pensem que és l’essència d’un projecte interdisciplinari real.
Els temes que s’hi treballen són, a tall d’exemple, des de l’aprofundiment en la tipologia textual de l’enquesta i les entrevistes, i la seva posada en pràctica, (llengua castellana i literatura), fins la preparació d’un viatge en bicicleta des del punt de vista numèric (distàncies, canvi moneda,...) (matemàtiques) i l’elaboració de la seva pròpia guia de viatges (ciències socials). També s’endinsaran en la mecànica de la bicicleta (tecnologia), i aprendran a preparar el cos per un trajecte, tot realitzant una sortida en bicicleta (educació física). Com que l’alimentació és un tema important a l’hora de preparar un viatge en què hauran de fer un esforç físic, també ampliaran els seus coneixements en aquesta àrea (ciències naturals), i des de l’assignatura d’educació per la ciutadania es treballaran, de manera molt pràctica, dinàmiques amb l’objectiu de millorar la relació amb els altres. Finalment, tot plegat culmina amb una visita a la televisió local i la preparació d’un reportatge que inclou tots els aprenentatges del projecte (llengua catalana i literatura).
El lligam que existeix entre totes les àrees pretén generar un aprenentatge significatiu a l’alumnat. Es treballen conceptes del currículum aplicats a quelcom pràctic i real, per tant, són activitats d’ensenyament – aprenentatge plenament competencials.
Si teniu ganes de consultar el nostre projecte, endavant! Aquí el teniu!!!!
Grup 7: Núria Barrufet, Montse Mazón, Neus Pastells, Judit Pons i Sílvia Pous
grup7_pac2_Connectantfronteressobreduesrodes_
dissabte, 4 de juny del 2011
CONNECTANT FRONTERES SOBRE DUES RODES
Etiquetes de comentaris:
Cohesió social,
coneixement medi,
Interculturalitat,
treball cooperatiu,
viatges
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Aquest missatge és una prova. sembla que hi ha dificultats per penjar comentaris...
ResponEliminaGrup 2: Anna Currius, Cristina Martin, Marc Pey, Sílvia Santos.
ResponEliminaEn primer lloc felicitar-vos pel projecte elaborat!
Al llegir la introducció i justificació del projecte el primer que ens ha vingut al cap ha estat la paraula MOTIVACIÓ. Creiem que aquest projecte pot resultat un treball que desperti la motivació de tot l’alumnat ja que es tracta de realitzar i adquirir uns certs aprenentatges però amb un objectiu real i atractiu com és la realització de la ruta amb bicicleta. Per altra part, ens ha resultat molt atractiu la relació de les diferents unitats didàctiques amb temàtiques relacionades amb els dos països: com realitzar una guia de viatge de Romania, preparar el cos des d’Educació Física per fer la ruta,... Tot això, amb una metodologia cooperativa i inclusiva per treballar i solvatar els diferents conflictes i prejudicis que es donen entre l’alumnat.
Molt bona feina.
Grup 3
ResponEliminaMoltes Felicitats pel vostre treball.
A l’igual que el grup 1 heu sabut trobar una temàtica que motivi i engresqui a l’alumnat per poder treballar aspectes tant importants als nostres centres com la cohesió grupal, la no discriminació i la inclusió. Creiem que a més, el fet que hi hagi un objectiu final darrera tant esperat i desitjat pels alumnes, com és el viatge de fi de curs, pot facilitar enormement el treball cooperatiu ja que tots s’identifiquen amb aquest objectiu.
A més el fet de viatjar en bicicleta, us permet a més de treballar des de totes les matèries el projecte donar un impuls molt important al foment de l’esport i el foment de la sostenibilitat medi ambiental fent servir un mitjà de transport totalment ecològic. Per últim el producte final que elaboreu us permet lligar tot el treballat de manera que encara queda més visual la connexió real i pràctica del treball amb els interessos dels alumnes.
Us felicitem pel vostre treball!!
ResponEliminaEns ha agradat molt la temàtica i també com es desenvolupa a les diferents matèries. El treball és molt innovador i original.
Ens agrada com heu desenvolupat les aportacions de cada matèria al projecte interdisciplinar, i també com heu desenvolupat i precisat les aportacions a les competències Bàsiques.
L’estructura del treball és molt senzilla, té una lectura fàcil.
Les unitats didàctiques en graella faciliten la lectura alhora que la simplifiquen. Trobem molt encertats tots els links amb els documents que aporteu (us felicitem doblement, perquè nosaltres no hem aconseguit que ens funcionin tots els links a un scribd).
Molt bé les wiki i les webquest!
La metodologia emprada és habitualment el treball cooperatiu, heu encertat en posar el treball cooperatiu també com a contingut a ensenyar. És molt important que el treball cooperatiu no sigui únicament tractat com a recurs.
El tema de l’avaluació està molt detallat i feu protagonista a l’alumne, és molt encertada aquesta manera d’avaluar.
Únicament trobem a faltar l’avaluació del projecte, s’avaluen totes les matèries implicades, i dins de l’aula però s’ha fet transferència del que han aprés a les situacions fora de l’aula? Ha estat positiu aquest treball, s’ha modificat el problema de base que ha sigut l’impulsor d’aquest projecte?
Finalment, insistir en que és un projecte excel.lent i dir-vos que el grup 5 valorem el vostre treball molt positivament.
Grup 5: Mònica Algueró, Cristina García, Etel Gordo, Gemma Llamas i Laura Solé.
L’enhorabona per la feina feta!
ResponEliminaEl tema és de total actualitat i l’heu donat una visió molt pràctica i motivadora. Creiem que l’alumnat pot estar molt encoratjat en veure finalment com es realitzaria aquest viatge entre Catalunya i Romania.
Cal destacar del projecte el fet de ser molt interdisciplinari, ja que implica la majoria de les matèries de tercer de l’ESO: matemàtiques, llengua i literatura catalana i castellana, educació física, tecnologia, ciències de la naturalesa, ciències socials, geografia i història i educació per a la ciutadania. I que impliqueu a l’alumnat tant amb les TAC; amb la webquest i la realització d’una wiki.
Resulta molt interessant que el projecte finalitzi amb un vídeo tipus reportatge-documental, per a tota la comunitat educativa i que es difondrà a través de la xarxa a l’espai Kiosk Jove.
Felicitats!
Grup 1: Esther Aguilera, Cristian Jordà, Natàlia González, Lucia Osma i Esther Valencia
Grup 4: Noemi Dalmau, Susana López, Susanna Mir, Magda Palahi, Maria Torralba.
ResponEliminaMoltes Felicitats !!
Heu realitzat un treball que fomenta la convivència i la inclusió de manera significativa pels alumnes. La cohesió del grup dins l’aula afavorirà un millor procés d’ensenyament -aprenentatge i el treball cooperatiu i entre iguals fomentarà l’ajuda entre els alumnes, eliminant les barreres culturals que s’havien creat. El projecte el trobem molt motivador i pràctic, aspecte fonamental per a que els alumnes s’involucrin activament.
Heu estructurat les unitats treballant les competències des de gaire bé, totes les assignatura, el que comporta que heu realitzat un projecte interdisciplinari molt complert.
El viatge que els proposeu com a producte final d’aquest treball ens sembla una bona recompensa per la seva actuació. No obstant, abans d’establir aquest reforç, s’hauria de valorar si tots els alumnes se’l podran permetre econòmicament.
Felicitar-vos per la feina ben feta!!
Ens ha agradat els vostre plantejament per diverses raons:
ResponEliminaLa promoció d'un mitjà de trasport sostenible, en un entorn urbà és original i útil.
L'adequació a la dinàmica del centre és molt important. aquests plantejaments són els que fan que l'educació vagi més enllà dels aprenentatges desconnectats.
S'agraeix molt el resum de presentació, que ens dóna una foto molt definidora del projecte.
També valorem l'alta participació de l'alumnat en la decisió dels continguts de les matèries.
Potser haguéssim afegit a alguna de les llengües o a educació física alguna dansa o música romanesa i/o d'aquí per afegirt aquest aspecte important de les cultures i en el que els adolescents solen torbar motivació.
Grup 6: L'Ester Colom, en Pere López, la Mariluz Luque, la Miriam Moneny i la Genoveva Mosull
Primerament felicitar-vos per aquest projecte tant fantàstic!
ResponEliminaEns sembla un projecte molt motivador per als alumnes, el fe que es treballi sobre dades i activitats reals, és molt engrescador. D’altra banda destacarà que ens sembla un projecte molt innovador altament aconsellable per portar a terme.
D’altra banda la metodologia de treball en grup i les estructures de les activitats ens semblen altament inclusive.
Finalment deixar constància dels fantàstics annexes amb totes les activitats elaborades, ens semblen molt complerts, contemplen una seqüència didàctica clara i molt encertada.
Grup 11 Sílvia Armengol, Noelia Cañamero, Alfonso Fouce i Judith Ruiz
PROJECTE: CONECTANT FRONTERES SOBRE DUES RODES
ResponEliminaEn primer lloc, us volem felicitar pel treball tant complert i ben estructurat que heu portat a terme.
Al llarg de tot el treball es pot veure el gran treball teòric sobre les competències bàsiques i la relació amb la part pràctica de cada unitat didàctica.
L’eix vertebrador del projecte ens sembla una idea molt innovadora que resol un dels problemes de cohesió grupal amb alumnes nouvinguts. Per dir-ho d’una manera, el treball dona la oportunitat d’arribar a múltiples valors i competències a partir d’un sol tema. En realitat, sobta la complexitat del projecte, de tot el que l’acompanya, els objectius, les uudd,... des d’una senzilla idea: fer un viatge en bicicleta.
També volem fer constar que ens ha semblat una eina molt positiva pel desenvolupament de la competència audiovisual i informàtica, l’espai Kiosk jove. Seguint la línia de treball col•laboratiu, aquesta eina permet motivar als alumnes a participar i facilita veure, avaluar i reflexionar sobre el treball realitzat.
Pel que fa a l’organització del treball, considerem molt positiva l’estructuració de les Unitats Didàctiques. Ens ha agradat la relació que heu exercit entre cadascun dels objectius, la competència bàsica relacionada i els indicadors d’avaluació. D’aquesta manera queda una informació molt clara i coherent.
Grup 10: Jorgina Sanjuan, Sara Oriol, Marta Ruiz, Miquel Baeza i Elisenda Turró
Grup 7 us felicitem per la vostra feina, sincerament el vostre projecte ens ha semblat molt interessant i original.
ResponEliminaTrobem molt encertat el tema que heu triat, i és relaciona perfectament amb les necessitats del context on us emplaceu.
Dir-vos que l’argumentació i el suport teòric sobre el que construïu el projecte és molt complet i ens ha agradat molt. Són importants els tipus de recursos didàctics i les seqüències que proposeu en cada unitat.
Pel que fa las aspectes metodològics, ens ha agradat molt que nomeneu la importància del rol educatiu que han de desenvolupar els docents, compartim amb vosaltres el que esmenteu sobre que el rol del professorat vagi més enllà de la simple i mera transmissió de coneixements; pensem que aquesta nova mirada contribueix a augmentar la qualitat i validesa del vostre treball.
Aquest tipus d’ensenyament, o millor dit instrucció, els alumnes el poden aconseguir per altres vies ja sigui internet, llibres, TV...etc, i es important que el vostre treball vagi més enllà del treball de conceptes, sinó que transmeti valors útils pel desenvolupament dels alumnes.
Els aspectes organitzatius és la part que ens ha quedat menys clara, malgrat això el projecte està ben fonamentat en les assignatures del currículum, de fet les integreu quasi be totes de forma correcta.
La valoració del grup 9 envers el vostre treball és d’Excel•lent, creiem que és una proposta realista i abastable on es nota que hi heu invertit hores i esforç.
Només ens queda felicitar-vos i amainar-vos a continuar fer treballs de tan bona qualitat.
GRUP 9: Gemma Cantoni Ayguaviva, Cristina Jiménez Ramos, Georgina Mañe Arias, Eulàlia Bautista Solans