dimarts, 13 de maig del 2014

BONGA BONGA Comunicació


Benvinguts al Projecte interdisciplinari
BONGA BONGA Comunicació!



En aquest projecte, a través de la temàtica de la vida a la Terra, volem treballar la comunicació i la transmissió d'informació d'una forma àmplia. Hem escollit com a eix transversal la comunicació, ja que per a assolir els seus objectius, tota persona ha de disposar d’una bona habilitat comunicativa. Recolzant-nos en aquest principi, i per tal d'assolir una comunicació efectiva en el procés d'autonomia de l'alumnat, volem que es reflexioni i s'aprofundeixi en com ens comuniquem entre nosaltres i en quin és l’objectiu i el sentit de la comunicació. Per aconseguir-ho, hem treballat, entre d'altres, aspectes com l'expressió a través de l'art i el color, l'evolució fins a l'adquisició de la capacitat de llenguatge, la forma en que es comunicaven els nostres avantpassats i la manera que tenien per orientar-se interpretant els signes de la natura. 

Per tal d’assolir l’objectiu plantejat utilitzem les matèries d’educació física, tutoria, ciències socials, ciències naturals, visual i plàstica i llengua i literatura catalana. Aquestes ens permeten abordar la comunicació i l’evolució de l’home i la vida a la Terra d’una forma interdisciplinar, facilitant així l’associació de conceptes i proporcionant una educació integral i no fragmentada.

Ens ubiquem en un context hipotètic que ens situa en una zona rural al sud de Catalunya, on hi ha un percentatge elevat d’immigració: provinent del Nord d’Africa i de països de l’est. Ens trobem en un institut de secundària de tres línies a l’ESO i una a Batxillerat. La línia educativa de centre quant a l’atenció a la diversitat promou l’atenció dels alumnes amb NEE dins l’aula ordinària, respectant al màxim el principi d’inclusivitat.

El projecte va destinat als alumnes de 1r d’ESO i es durà a terme durant el primer trimestre de curs amb una durada de 6 setmanes, dins l’horari habitual per tal que les altres matèries i projectes es puguin desenvolupar amb normalitat.

Amb el desenvolupament del projecte es treballen les 8 competències bàsiques de forma metadisciplinar, l’atenció a la diversitat, la inclusió, la coeducació, el treball cooperatiu, l’ús de les TAC i un sistema d’avaluació continu i clar, fomentant i treballant les intel·ligències múltiples de tot l’alumnat.

Esperem que us agradi i el trobeu interessant i enriquidor, tant com a docents, com per als alumnes. Adjuntem el link:


Grup 2: Patricia Moreno, Judit Guixé, Elisenda Serrats i Alba Gómez




dilluns, 12 de maig del 2014

Projecte Interdisciplinari Circulant: El circ en moviment


Projecte Interdisciplinari Circulant: El circ en moviment


El projecte que aquí presentem es titula “Circulant: el circ en moviment” i va destinat a l’alumnat de 3rt d’ESO. Es tracta d’un projecte interdisciplinari que es desenvoluparà en el segon i tercer trimestre en el marc de diferents assignatures. El desenvolupament de les diferents unitats didàctiques (en el nostre cas quatre unitats) van dirigides, per una banda, a l'elaboració d’activitats autònomes dintre de les mateixes assignatures que tenen com a eix transversal el circ i, per l’altre, en l'elaboració d’una de manera conjunta (de les quatre àrees participants en el projecte) en l'elaboració d’una activitat final que consistirà en un espectacle de circ.  


El circ és un espectacle artístic que requereix uns hàbits de treball autònoms i desenvolupa processos d’expressió, comunicació i creació d’una manera lúdica i molt motivadora. Podem dir que proporciona grans beneficis físics, mentals i emocionals així com ofereix un context inclusiu en el sentit que accepta i té en compte totes les diferències i, parteix de les preferències i habilitats pròpies de cada persona.



Des de que som petits aprenem mitjançant el joc i a mesura que ens fem grans aquest joc es torna més elaborat, reflexiu i amb més control emocional, en detriment de l’espontaneïtat. El joc és una de les primeres activitats estructurades que regula i construeix els significats i el sentit de la conducta dels nens a partir de l’activitat lúdica. El fet que l’activitat estructurada es construeixi en la interactivitat (és a dir amb l’altre) i presenti elements reguladors (com ara normes, hàbits, processos comunicatius per torns, construcció de la realitat a partir de l’activitat conjunta) fa que el joc sigui un dels primers instruments conformadors de la personalitat del nen; és a dir, a partir de la regulació social mitjançant el joc el nen va regulant-se a si mateix (Vygotsky, 1936/1995) i li va donant un sentit personal i constructiu a l’activitat que va desenvolupant. Així doncs, l’ús del joc com a estratègia socioeducativa no tan sols a la infància, sinó també a la adolescència pot ser una bona eina per generar continuïtats entre les experiències prèvies (coneixements previs) i els actuals a banda de generar sinergies positives i motivadores en els adolescents. El circ, al nostre parer, compleix aquest requisit.  



Les diferents tècniques i habilitats que es desenvolupen al món del circ permeten treballar elements competencials com ara l’expressió, la innovació i la creativitat a banda de ser un àmbit temàtic que requereix per a portar-ho a terme un alt nivell de concentració, atenció, esforç i hàbits de treball; qualitats, aquestes, determinants en el desenvolupament de les diferents activitats escolars.


                                      >> Enllaç: http://circenmoviment.weebly.com/

Grup 5
Components de l'equip: Marga Ferrer, Josep Ros, Rosa Mª Garcia i David Subero


Esperem que us agradi!!

Descobrint les ciutats del món

El nostre grup de treball ha elaborat un Projecte Interdisciplinari amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de l’alumnat de 1r d’ESO basant-se en els principis d’inclusió i atenció a la diversitat.


Així doncs, durant la creació del mateix s’han tingut especialment en compte paràmetres com l’assoliment dels continguts de l’etapa, el treball per competències, l’educació en valors i  l’aprenentatge funcional, pràctic i significatiu.

Per aquest motiu, es treballen diferents àmbits (lingüístic, social, natural i matemàtic) al voltant d’un mateix eix, promovent la relació de coneixements diversos entre matèries.
Tot plegat a partir d’una metodologia que potencia el treball cooperatiu, la construcció de coneixements i l’autonomia de l’alumnat en el seu propi procés d’ensenyament-aprenentatge.

A més, aprofitant l'estudi de diferents cultures, es presenten a les aules tots els aspectes positius que es poden extreure d’aquesta realitat que ens envolta, la interculturalitat. S’ha volgut posar especial èmfasi en la riquesa i el valor de descobrir i conèixer aspectes d’altres cultures, com una manera d’educar i conviure en un context pluricultural i plurilingüe i d’evitar i prevenir, per sobre de tot,  possibles episodis de discriminació racial.

Amb aquest propòsit i tenint en compte els paràmetres esmentats, es posa a disposició un projecte que permet  explorar i estudiar les característiques d’una ciutat del món, a l’elecció dels alumnes, i l’elaboració d’una pàgina web que oferirà informació des de diferents visions i disciplines sobre aquesta ciutat.

La pàgina web amb tots els detalls del projecte és la següent:



Esperem que sigui del vostre interès!

Grup 4: Alba Calvo Padrós, Laura Carmona Martínez, Lídia Pérez López, Montserrat Soro Cansado.

Salut... i acció!




El projecte interdisciplinari que proposem se centra en els hàbits de vida saludables. S’aposta per aquest tema arrel de les característiques de la nostra societat occidental i l’augment gradual de les patologies lligades a un estil de vida sedentari. Una de les maneres des d’on els docents i els centres educatius tenen la possibilitat d’intervenir, és fent conscients i partícips els i les adolescents de la importància d’un estil de vida saludable, el qual els aportarà grans beneficis tant a nivell de salut física com mental.



S’ha constatat que existeixen iniciatives a tots els nivells per tal de fomentar la salut. No obstant, es continua observant la necessitat d’elaborar una proposta concreta, desenvolupada al llarg de quatre unitats didàctiques i lligada als continguts de les següents assignatures: Educació física (activitat física i salut), ciències socials (consum responsable i gestió de recursos), educació eticocívica (drogues… i acció) i llengua catalana (l’alimentació humana a través de l’elaboració d’un reportatge).



L’adolescència és un període clau en la formació de les persones i com a docents, des dels centres educatius, formem part i intervenim en aquest desenvolupament. És, en part, responsabilitat nostra donar  eines i opcions per tal que els nois i noies puguin triar tenir, tant d’adolescents com d’adults, un estil de vida afí als hàbits saludables i conèixer els perills de no disposar d’aquests.  El curs escollit per dur a terme el projecte és tercer d’ESO. Pensem que és un període ideal ja que, pel que fa als aspectes cognitius, l’alumnat pot començar a raonar d’una forma més complexa, mostrant una major flexibilitat i amb més possibilitats de contemplar un major nombre d’alternatives a les situacions. Els nombrosos canvis físics que pateixen a aquestes edats tenen una important incidència a nivell psicològic, motiu pel qual els hàbits saludables poden contribuir positivament a l’autoimatge dels alumnes.





http://projectesalutiaccio.weebly.com/

Esperem que us agradi!


Grup 3:
Alba Pérez, Laura Rojas, Jordina Rustullet i Jessica Saavedra.

diumenge, 11 de maig del 2014

VIATGE AL MÓN CLÀSSIC


“Viatge al món clàssic” és un projecte que engloba les àrees curriculars de ciències socials, educació física, llengua catalana i anglesa.
Es desenvolupa en dues setmanes del tercer trimestre en el curs de 1r d’ESO i està contextualitzat en un institut públic de tres línies on hi ha present una gran diversitat cultural de l’alumnat.
El tema de l’antiguitat clàssica pot esdevenir poc motivador per uns alumnes d’aquesta edat, amb interessos molt diferents, amb diferents nivells de coneixements i habilitats prèvies. Malgrat això, presentem aquest projecte de forma dinàmica com un viatge fantàstic en el temps on es prioritza que els alumnes gaudeixin treballant col3·laborativament els uns amb els altres.

Les sessions programades des de les diferents matèries facilitaran a l’alumne/a obtenir una visió global i més completa de com era la societat de la Grècia i la Roma antigues: en descobrirà el seu context històric i cultural (àrea socials), interpretarà i caracteritzarà  els personatges mitològics a través del teatre (àrea llengua catalana), aprendrà sobre les creences i mites d’aquella civilització, expressant la seva opinió a través d’una llengua estrangera (àrea de llengua anglesa) i, experimentarà i comprendrà els valors i les activitats físiques dels jocs olímpics que es practicaven en aquell temps, tot relacionant-los amb els de l’actualitat (àrea educació física).

En el projecte, proposem un aprenentatge competencial de manera que les diferents activitats representen reptes que fomenten el desenvolupament de les capacitats dels alumnes, requerint-los que posin en marxa els seus recursos i estratègies per superar-los, tenint en compte les seves característiques individuals. Es treballen totes les competències de forma general, i de forma específica, les competències que prioritzem són la comunicativa, la competència social i ciutadana, i la competència d’autonomia i iniciativa personal. Per tant, ens centrarem en el desenvolupament de la capacitat d’expressar-se, de comprendre diferents tipus de missatges, entendre’s i relacionar-se positivament amb els altres, i de gestionar la feina i el seu propi aprenentatge.

Pensem en la diversitat i per això, fem accessibles totes les tasques als diferents nivells d’aprenentatge i capacitats de cada un/a dels alumnes, i aprofitem aquesta diversitat com a riquesa, agrupant-los en petits grups heterogenis on cadascú s’haurà de responsabilitzar de la pròpia tasca i la dels companys, procurant ajudar-se els uns als altres i enriquint-se d’aquesta interacció.

Les TIC estan presents en totes les àrees perquè  creiem que són essencials per la recerca i l’intercanvi d’informació. Així com també son una eina idònia per treballar en xarxa de forma col·laborativa i afavorir l’actitud critica i reflexiva en l’alumnat.

En definitiva, aprendre sobre el món clàssic amb aquest projecte implicarà als alumnes aprendre d’ells/es mateixos/es, dels seus companys/es, dels seus professors/es i tractar continguts de les diferents àrees 
desenvolupant les CCBB de manera transversal.

Podeu accedir a la web del nostre projecte a: https://sites.google.com/site/viatgealmonclassic/home

Desitgem que us agradi!
GRUP 1:
 Anna Gea Bacardit
Ester Faura Martinez
Melba Martínez Calero
Patrícia Santander Ferring

dilluns, 21 d’abril del 2014

Presentació curs 2013/2014


Aquest curs, i ja van uns quants, continuem amb les retallades i la LOMCE s’ha aprovat al parlament malgrat el rebuig de la comunitat educativa.

Nosaltres continuem amb la nostra feina, aquesta petita aportació amb la que pretenem ajudar a que el currículum per competències sigui una realitat cada dia en més instituts del nostre país.

Tenim en aquesta edició 25 estudiants matriculats al màster de formació del professorat d’educació secundària. En aquests moments hi ha 6 equips de treball que estan treballant amb força i ganes en l’elaboració del projecte interdisciplinari que en els propers dies penjaran en aquest blog. Cada grup es presentarà breument i penjarà el projecte interdisciplinari que es podrà consultar en els links allà relacionats.

El nostre objectiu principal és consolidar l’aprenentatge dels continguts treballats a l’assignatura “Assessorament Curricular”, però també la de fer difusió del projecte elaborat i posar-lo a disposició de la comunitat educativa.

Finalitzo el post recomanant-vos el vídeo de l’entrevista a Francesco Tonucci sobre la LOMCE:  
Hay que apoyar a los buenos maestros, muchas veces se encuentran solos en la escuela.

diumenge, 19 de maig del 2013

UN POBLE SOSTENIBLE!

L’objectiu principal del nostre projecte és aconseguir que els nostres alumnes puguin tenir una visió crítica del món que ens envolta i de les accions que duem a terme en relació al planeta que ens acull i que ens proporciona els recursos per tal de poder sobreviure, molts dels quals s’estan esgotant.
És per aquest motiu que pensem que serà important que aquests coneguin les conseqüències de les nostres actuacions i quines podrien ser algunes de les alternatives per a poder canviar de direcció. Per tal de poder dur-ho a terme, ens proposem l’elaboració d’un projecte interdisciplinari que consistirà en “transformar” el poble on es troba ubicat el centre per tal d’introduir el màxim possible de modificacions que fessin d’aquest, un lloc més sostenible i amic del medi ambient.
Així, tenint molt presents valors i actituds com la responsabilitat, la solidaritat, el respecte i la sostenibilitat, volem incidir en la oportunitat que ens dóna aquest projecte per introduir millores i innovacions on el treball cooperatiu entre l’equip docent, el treball de l’alumnat, la implicació comunitària i la tasca de l’assessorament psicopedagògic són punts cabdals.
Tant sols en resta convidar-vos a què el pugueu gaudir tant com ho hem fet nosaltres i que ens ajudeu a matenir-lo viu i a seguir millorant i innovant cada dia per poder, algun dia, fer-lo realitat!

Esperem que us agradi!


Grup 2: Ona Ràfols Olivé, Núria González Domènech, Laura Ruiz Miralles, Belén Magdaleno Diez i Marta Miró Domènech

dissabte, 18 de maig del 2013

LES DIFERENTS CULTURES:

 
El projecte que presentem a continuació tracta sobre les cultures del món. Les membres del treball volíem trobar un tema que ens permetés fer un treball interdisciplinar en totes les assignatures i el tema de les cultures ens va semblar molt adient pel gran ventall de possibilitats que hi ha de treballar-lo des de totes les assignatures i alhora de treballar aspectes tant importants com un seguit de valors, el coneixement del món i coneixements més teòrics.

Aquest projecte va dirigit a un grup de 2n d'ESO i es portaria a terme al primer trimestre ja que d'aquesta manera també serviria per a repassar tot el treballat a l'any anterior i realitzar així una retornada a l'institut agradable i partint dels coneixements adquirits.

L'objectiu principal que ens hem marcat amb aquest projecte és sensibilitzar l'alumnat sobre les diferents cultures i a més de dur a terme un conjunt de tasques per tal de comprovar el seu grau de maduresa.

Així doncs, el projecte de "Les diferents cultures" està motivat per la necessitat de sensibilitzar al nostre alumnat sobre les diferents cultures i el respecte que totes elles es mereixen. A través del seu coneixement i aproximació a totes es pretén brindar especial èmfasi en tot el que engloba ser una persona lliure i respectada, amb els seus valors personals, socials, democràtics i drets humans
A continuació us deixem l'adreça per accedir al bloc:
ESPEREM QUE US AGRADI.
GRUP 4: Giannina Barba, Roser Rosselló, Marta Gómez, Mireia Cinca i Gemma Ribera.

divendres, 17 de maig del 2013

Endrapant el coneixement

Benvolguts companys!

El nostre grup està format per la Sheila García, el Guillem Sarda, la Cristina Sances i l’Adriana Sevillano. Tots quatre som psicòlegs i tenim experiència en el món educatiu tot i que en àmbits diferents. Creiem que aquesta diversitat ha fet possible l’aportació de diferents perspectives al treball.
 
Bé, el nostre projecte interterdisciplinari porta com a títol “Endrapant el coneixement” i té com a tema central la nutrició humana. Aquest tema és un dels continguts que forma part del currículum de 3r d’ESO a la matèria de ciències de la naturalesa. 
 

Ens ha semblat interessant treballar-lo de forma interdisciplinar ja que es tracta d’un tema que acompanya i acompanyarà als alumnes tota la seva vida i que té una importància vital en la seva salut. Recentment hem sentit notícies de que gairebé el 50% de la població infantil pateix excés de pes, una problemàtica que de ben segur molts arrossegaran a l’adolescència i posteriorment s’ajuntarà amb els canvis físics i psicològics que viuen els adolescents, podent donar lloc a altres malalties com l’anorèxia o la bulímia. Per tots aquests motius considerem de vital necessitat que hi hagi un bon treball en relació a la nutrició humana i pensem que si aquest tema es tracta des de diferents matèries i diferents maneres de fer, la incidència de l’aprenentatge serà molt major.
 
Esperem que us agradi el projecte i estem oberts a rebre qualsevol feedback per tal d’aprendre una miqueta més i seguir millorant en la nostra tasca educativa.

En el següent enllaç podreu accedir a la nostra web, confiem que la gaudireu i que endrapareu també el coneixement aportat pel nostre grup.
 
Grup 3: Sheila García, Guillem Sarda, Cristina Sances i Adriana Sevillano 

dilluns, 13 de maig del 2013

Treballem l'educació ambiental: Com influïm i com ens influeix l'entorn.


El projecte que aquí presentem pretén ser una eina amb la que treballar de forma interdisciplinar l'Educació Ambiental.


Tot i que està adreçat i elaborat per alumnes de 1er d'ESO amb les modificacions necessàries en les activitats de les diferents unitats podria ser utilitzat en altes cursos d'ESO.

Des de les matèries de Ciències Naturals, Ciències Socials, Tecnologia, Matemàtiques, Llengua Catalana i Educació per la Ciutadania es treballen temàtiques diverses com el Consum Responsable, les 3R, les diferents Fonts d'Energia, la Petjada Ecològica, etc amb uns objectius comuns detallats al projecte però sobretot centrats en l'educació en valors.

Pensant en una escola inclusiva, treballem a l'aula amb estratègies que l'afavoreixin, i centrem els esforços en una programació per competències per arribar a assolir els continguts.

Esperem sigui d'utilitat.

El podeu consultar aqui: Treballem l'Educació Ambiental

dissabte, 11 de maig del 2013

Projecte Interdisciplinari: "NO AL BULLYING"

El nostre projecte "NO AL BULLYING" té com a finalitat crear consciència en l'alumnat, a partir d'educar-los en valors i transmetre'ls estratègies i pautes amb les quals aprenguin a ser capaços d'afrontar situacions d'aquest tipus, i buscar possibles solucions per resoldre'les.

-->

Hem escollit aquest tema perquè és un tema que per desgràcia, és present a la nostra societat (i més del que ens pensem). Avui en dia, vivim en un món on es cometen grans injustícies i experiències que poden tenir resultats dràstics. Per això, cal un aprenentatge que ens apropi a ser actius i ser crítics davant d'aquestes situacions, amb l'objectiu de reaccionar quan les visquem i no les consentim.
El projecte "NO AL BULLYING", fomenta l'ús de totes les competències bàsiques però fonamentalment  una com a principal: la competència d'autonomia i iniciativa personal.  Aquesta competència suposa poder transformar les idees en accions i posar en pràctica l'auto-aprenentatge, és a dir, proposar-se objectius i planificar i portar a terme projectes individuals o col·lectius. Requereix, doncs, poder elaborar iniciatives innovadores per cercar alternatives i més tard aplicar-les. En resum, la competència d'autonomia i iniciativa personal implica el fet de ser capaç d'imaginar, emprendre, desenvolupar, i avaluar accions amb creativitat, confiança i sentit crític.
Es dissenya el projecte per al primer curs del segon cicle de secundària (3r ESO) i té una duració aproximada d'un trimestre. El treball interdisciplinari consta de les següents àrees: Ciències socials, llengua catalana, llengua castellana, alternativa a la religió, tecnologia, educació visual i plàstica, educació per a la ciutadania i matemàtiques.

La nostra pàgina web podeu trobarla aquí. 

Grup 5: Cristina Martin Calvo, Jordi Aymerich, Jota Muntané i Eva Jiménez.

Construint el meu futur


El projecte interdisciplinari “CONSTRUINT EL MEU FUTUR” té com a principal objectiu ajudar l’alumne de 3er d’ESO a encaminar-se adequadament davant les diverses possibilitats que se li obren en acabar l’ESO, tenint en compte una varietat de factors com: el coneixement d’un mateix, els diferents itineraris formatius, les oportunitats laborals previstes, la capacitat d’emprendre una iniciativa empresarial, l’opció d’una estada a l’estranger, etc.




Es tracta que l’alumne millori en el coneixement i la reflexió d’aquells elements que li permetran prendre consciència i decidir millor el seu camí de maduresa formativa, professional i humana.

Podeu trobar la informació sobre el nostre projecte al següent enllaç.
Esperem que us agradi!

GRUP 6: Estalina Civico, Laura Cuadrado, Carles Genover i Judith Soriano 

dijous, 9 de maig del 2013

Curs 2012-2013

Aquest curs, any de noves retallades i del NO a la LOMCE, tenim 29 estudiants matriculats al màster de formació del professorat d’educació secundària. En aquests moments hi ha 6 equips de treball que estan treballant amb força i ganes en l’elaboració del projecte interdisciplinari que en els propers dies penjaran en aquest blog.

L’objectiu d’aquesta activitat és consolidar l’aprenentatge dels continguts treballats a l’assignatura Assessorament Curricular, però també la de fer difusió del projecte elaborat i posar-lo a disposició de la comunitat educativa. Amb aquest petita aportació volem ajudar a que el currículum per competències sigui una realitat cada dia en més instituts del nostre país.

Cada grup es presentarà breument i penjarà la seva presentació així com un enllaç al projecte interdisciplinari.
A mal tiempo, buena cara, comprove-m'ho amb el vídeo

 

dimarts, 22 de maig del 2012

Canviem el Món

Font: http://4.bp.blogspot.com/_RWF8wcEQRkM/TBt-hAtWjLI/AAAAAAAAAo8/
4bNJy_0ecUo/s1600/juntos+podemos.jpg                             

El nostre projecte “Canviem el món”   té com a objectiu principal crear consciència crítica en els nostres alumnes per tal que puguin exercir la ciutadania activa, i adquirir competències socials i personals que facin que es desenvolupin com a persones sensibles, justes i democràtiques.

La necessitat  d’actuar activament i de forma crítica davant les injustícies, la vulneració dels drets humans de les persones i la preservació del medi que habitem i en el què convivim, ens ha portat a desenvolupar  aquest projecte amb l’esperança que tota la comunitat educativa prengui consciència de la importància que té educar en valors i fomentar actituds de respecte, de responsabilitat social, de solidaritat, de tolerància, de no violència i de crítica i d’actuació davant les diferents problemàtiques i injustícies arreu el món.

Es pretén, doncs, mitjançant l’educació, que el nostre món global no resti indiferent a ningú   i que pugui formar millors persones que siguin capaces d’actuar i reaccionar per tal que el nostre planeta esdevingui un món millor.

Canviem el món, és un projecte que crida a la participació activa de tots nosaltres. Per això, si  voleu participar en aquesta meravellosa aventura de canviar el món, us convidem a llegir, reflexionar i criticar constructivament aquest projecte, per tal de millorar-lo,  difondre’l i aplicar-lo i aconseguir que esdevingui una realitat compartida per tots nosaltres.

Aquí el trobareu : Canviem el Món

Esperem que us agradi !  

Grup 3.
Maria Ruiz i Crespin; Jordi Pino i Hernández; Raquel Molinero i Martinez; 
Begoña Feliu i Pérez; Alfred Benavent i Vallès

dilluns, 21 de maig del 2012

Colònies Responsables

COLÒNIES RESPONSABLES


Hola companys i companyes del Màster!
La Vanessa Rodríguez, la Regina Forné, el Raül Niubó i la Sílvia Segura volem compartir amb tots vosaltres el nostre treball interdisciplinari destinat als alumnes de 3r de la ESO. Hem programat un Crèdit de Síntesi centrat en el turisme responsable titulat “Les nostres colònies responsables” on hem volgut emfatitzar, per una banda, la importància d'assolir la responsabilitat de les conseqüències dels nostres actes, i d'una altra, com aquesta responsabilitat és convenient aplicar-la a la conservació del medi ambient.
Al nostre institut, estem demanant dia rera dia als alumnes amb conductes disruptives que canviïn de comportament, els diem que la seva actitud no és la correcta, que així no van bé... I , hem pensat, que en comptes d'utilitzar el càstig com a mesura de control, utilitzarem el reforç positiu: s'han de guanyar aquestes colònies!! Ha d'haver un canvi d'actitud per part dels alumnes si volen que el professorat estigui disposat a acompanyar-los. Ells són els responsables que el grup de tercer vagi de colònies o no. Ells decideixen."

La proposta:
La proposta de les colònies sorgeix del mateix grup d'alumnes de 3r d'ESO, ja que per alguns motius, altres anys no van poder fer-ne. El professorat creu convenient poder donar una oportunitat a aquest grup d'alumnes. Això sí: ells hauran de convèncer als professors que són responsables, i que podem confiar en ells.

Objectiu general: 
L'objectiu general d'aquest crèdit de síntesi és promoure la responsabilitat individual del nostres alumnes treballant-la des de totes les matèries del currículum, seguint com a guia els principis del "Turisme Responsable", i finalment traslladant els continguts apressos a classe a l'experiència de les Colònies.
El centre té una filosofia poc innovadora, amb propostes curriculars molt bàsiques i el que pretenem és motivar al professorat en l'ús de les noves metodologies de treball que impliquin les noves tecnologies, per tal que aquests canvis arribin a tot l'alumnat.
Hem focalitzat el projecte en les següents matèries: Tutoria, Ciències Naturals, Ciències Socials, Música, Educació Visual i Plàstica i Anglès. A més, al ser un crèdit de síntesi, el dijous i el divendres de la setmana que es realitza aquest crèdit, ens traslladem a Sant Feliu de Codines, on s'ubica la casa de colònies i on realitzarem algunes de les activitats proposades, tant des de les diferents assignatures com les pròpies de la casa de colònies.
Les activitats estan pensades per a què tinguin un inici, un desenvolupament i un final, de manera que en cada una de les unitats didàctiques s'especifica de manera general cada una d'aquestes activitats.
​​
Distribució de la wiki:
Com podreu observar, la nostra wiki està dividida en varis apartats:
- Informe de treball: en aquest apartat s'explica tot el crèdit de síntesi. La justificació, els objectius, els continguts, les competències, les unitats didàctiques, l'avaluació, la metodologia....
- Espai pels professors: en aquest espai hi ha explicades totes les unitats didàctiques relacionades amb el crèdit de síntesi.
- Espai pels alumnes: En aquest espai es fa una petita introducció al crèdit de síntesi i a continuació hi ha totes les pàgines creades des de les diferents matèries per la realització de les activitats (des de webquests, actvitats manipulatives, treballs en petit grup, individuals, exposicions orals, treballs d'investiga, de creació....). Al final d'aquest apartat també hi ha el dossier que la casa de colònies ofereix als seus usuaris.​
Finalment, trobem una petita conclusió per fer reflexionar als nostres alumnes.

Aquest és l'enllaç de la wiki: http://turismoconsciente.wikispaces.com/

Esperem els vostres comentaris.

Moltes gràcies

Grup 5